Follow // Dashboard
What Makes You Beautiful
STORY BOOK-MENGAPA AKU JADI PENGETUA
Saturday, October 31, 2009 • 7:34 AM • 1 comments

Hi.semua. Saya rasa sudah lama sangat ye saya tidak berbual dgn kamu semua!!Maklumlah, pada masa itu, peperiksaan akhir tahun sudah nak tiba, jadi kenalah fokus pada pelajaran bukan?? Baiklah, seperti biasa saya akan menceritakan untuk kamubuku apa yang saya baca. Hari ini saya sudahpun menghabiskan satu buah buku yang agak tebal. Tajuknya berjudul "Mengapa Aku Jadi Pengetua?". Kalau kamu semua mahu tahu, buku ini ada sambungannya.

Sinopsis:

Novel yang mengisahkan cabaran yang dihadapi oleh Izaz Noraini, seorang pengetua muda di sebuah kolej swasta. Izaz terpaksa menjadi pengetua di kolej tersebut kerana itu adalah amanah kakak iparnya. Pelbagai masalah yang terpaksa Izaz harungi. Antaranya ialah menjadi buah mulut orang lain. Dia juga terpaksa mengharungi pelbagai cabaran kerana kehilangan abangnya yang melarikan diri. Tetapi akhirnya, Izaz berjaya menjadi seorang pengetua muda yang berjaya dalam kariernya.

Novel karya Kusyi Hirdan terbitan PTS One Sdn. Bhd. ini mengandungi 336 halaman dan mempunyai pelbagai pengajaran yang boleh diteladani. Kita haruslah sentiasa berusaha untuk mencapai kejayaan. Janganlah mudah berputus asa dan mengaku kalah jika tidak mencuba sesuatu itu dulu. Kita juga haruslah berpegang kepada amanah yang diberikan kepada kita.
Buku ini menarik dengan gaya penulisannya yang tidak terlampau rumit untuk difahami.

Syarikat:PTS ONE S.D.N. B.H.D.
Penulis:Kusyi Hirdan

Labels:


xoxo, Mrs. Zayn Malik





One Direction - One Thing♥

Tweet Tweet <3